16.11.08

fan så meningslöst,,

lagt ned mitt liv på dig, gjort det mesta bara för att få känna känslan av att vara meningslös å usel..

"Det snöar, men snöflingorna faller som regndroppar till marken. Stjärnor föds och dör, det har jag vetat sedan jag var liten, men för mig så är du aldrig död, min stjärna, min hjälte. Sen så är du inte hemma heller, å det känns meningslöst. Får mig att känna hopplöshet"

Kan jag inte bara få vara fyra år igen? Jag har nyss fått min lillasyster och jag tycker hon är hemskast i världen, hon bara skriker ju?.. Jag får vara hos farmor, jag är nöjd. Oroar mig lite för mamma eftersom lillasyster andrea bara skriker, men det är okej nu.. mormor och morfar är här. Känns bra, dom kom för å kidnappa mig säger morfar å jag är lycklig. Min farmor är bäst och dagis är en pina, därför får jag vara hos farmor. Jag är liten och söt, snuttigt blond med jätteblåa ögon. Leka med Sofia är kul, jätte kul, men Farmor är såklart fortfarande bäst. Jag klippte hennes hår idag och hon låtsades klippa mitt, sen fick jag lockar å sen bakade jag massa bullar som morfar fick äta upp. Min dag har varit bra, inga bekymmer, mer än att min lillasyster ibland får lite för mycket uppmärksamhet för att hon är så liten å dum och bara skriker hela tiden.. Jag har fått en kanin! Pappa är också bäst! en jättesöt kanin, fast stor. Pappa är bäst! Nu ska jag sova, bompa är slut och jag har precis kissat, tog pottan idag, den är ju trots allt rosa. sen borstade jag framtänderna och mormor borstade resten. Jag fick förresten ha Andrea i knät när jag kollade bompa, hon var tyst. Jag tror bompa är hennes favoritprogram. Undrar om hon hade tv i magen.. mamma säger att det hade hon nog. Mormor tog kort på mig och min lillasyster. Jag är stolt och nästan bekymmerslös. Min lillasyster är bäst, och farmor och morfar å sen såklart pappa och sofia är min allra bästa kompis. Imorgon ska jag ha på mig mina rosa strumpbyxor och rosa klänning för farmor tycker jag är fin i rosa. Sen ska jag leka med min lillasyster och jag lovar att vara försiktig för mamma säger att bebisar gillar att leka, men inte för mycket.. Jag är glad.

"tänk dig tankar i ett virvarv, liv i rörelse som aldrig tar slut. Att lätt lägga huvudet på kudden, lyssna på en saga och känna John Blund som kommer på besök. Du drömmer konstigt, ett virvarv av drömmar. Liten, nöjd, bekymmerslös och lite avis. Ett virvarv av känslor. En lös tand blir ett jätteproblem och att Bompa tog slut för fort är jätteledsamt". Gaush va jag vill vara liten igen :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Allt var så enkelt förr......

Anonym sa...

Fan va bra vi var på den tiden! Du och jag mot världen... Inget var för svårt, för jobbigt och gick det fel så ordnade det sig alltid! Livet som barn var livet för oss! Men som sagt.. Vi får alla växa upp någon gång i livet! Jobbigt, ortoligt jobbigt men sant! Ta hand om dig gummsan och tänk bara positiva tankar!! Sjung " Aldrig är man så glad som hemma i farmors kök. Pammkakor varjedag det får man i farmors kök. Där trivs vi jättebra så sant ja som det är sagt! Sjunger du denna kan du inte låta bli att le...! =)