10.8.10

KOLAKAKA


DU BEHÖVER
100 g rumsvarmt smör
2 ½ dl mjöl
½ dl strösocker
½ tsk bakpulver
1 msk färskpressad citron
2 msk kallt vatten
Kola fyllning:
2 dl grädde
1 ½ dl strösocker
2 dl ljus baksirap

GÖR SÅHÄR ;
1. Finfördela smör, mjöl, socker och bakpulver i en matberedare.Tillsätt pressad citron och vatten och kör ihop till en deg. Ställ kallt i minst 30 minuter. (frysen i 10, funkade prima! :D )

2. Sätt ugnen på 175 grader.

3. Kavla ut degen mellan två bakplåtspapper och klä en pajform med den. (den delen gav ja fan i :D)

4. Grädda mitt i ugnen c:a 15 minuter.

5. Låt kallna. (botten blev prima skinka :D)

6. Koka upp grädde, strösocker och sirap. Låt koka livligt under omrörning i 10-15 minuter. (25 fucking minuter! -.-')
7. Häll kolasmeten i pajskalet och ställ kallt.

8. Servera med lättvispad grädde (jag serverade utan eftersom min knappt gick å äta, höhöhö)


moment fem, "låt svalna"



Moment 6. 10-15 min.. bullshit! :D


moment 7. MUMS!



Färdig kaka :D



moment; ÄTA KAKA!

Prova å baka denna kaka. kan bli god om man lyckas . jag gjorde de inte.. knäcken blev totalhård så.. de vart mer pajbotten å knäck ;p fika läänge gjorde vi iaf :D

puss !

Inga kommentarer: