29.11.11

utlägg


Jag pratade för någon dag sen med en bekant, oh så fint de låter.. Bekant.. , om belöningar.
  : "jag har ju varit så duktig så jag belönar mig själv med denhär godisbiten, dendär glassen"
, många belönar sig själva med mat? och jag är en utav dem! 

Om jag känner mig riktigt duktig.. då belönar jag mig gärna med detdär söta som sockertarmen "skriker" efter.. och de roliga är att sockertarmen förmodligen inte ens krävt de förens huvudet börjat fantisera om va mumsigt det vore att sätta tänderna i just dendär gottisbiten.. så köper ja, sätter tänderna i och mår lite halvilla.. inser att det inte är gott.. Ändå äter jag upp den!

Idag sitter jag i kassan på jobbet.. och jag hatar att vara där. jobbar jag inte så kan jag lätt vara utan godiset, glassen, kakan.. men är jag på jobbet så går de som på rutin.. nom nom nom.
Vart tar viljan, karaktären vägen? sliskigt godis vinner över mig varje gång! får mig att må pyton.
 - Jag sitter redan nu och funderar på om de blir Ben & Jerry som får följa med mig hem eller om det är marängswiss som gäller.. "det var ju så längesen".
Mitt sug tar aldrig slut och jag fyller själv på det hela tiden. utan dåligt samvete.


så nu undrar jag.. : finns det någon med ett riktigt bra tips?

Jag är trött på gottiset för det hämmar mig. , men inte nog trött för att stå på mig och ge tusan i skiten.




2 kommentarer:

annica sa...

Antingen lämnar du pengarna hemma = du kan inte köpa godis.
väldigt smart tips faktiskt, så lyckades jag ;)

eller så gör du som det syster skrev om, höjer sockerskatten. http://enannandelavmig.blogg.se/2011/november/vi-hojer-sockerskatten-1.html

du är duktig Linnea! Grym! PUSS

Linnéa sa...

Söt du är gullboll!
det går bättre när ja inte jobbar har ja märkt! , men när ja väl är på jobbet så äre ju bara å stålsätta sig. vill ju inte äta lixx.. tack sötunge! <3