12.11.08

Trolldeg till Sofia! :D

Jag blir Galen! Dagen började okej,. John kom förbi vid kvart i nio, Väckte tjockis å han gjorde frukost åt mig som jag käkade på väg ner till Veckonytt, Hönökaka med leverpastej, mums mums, :) Kom förTidigt! (?), Linus var överlycklig å Srollan var med så jag blev jätteglad och hade mys med dom hela morgonen..
Fick leta lite rolig utfyllnad och fixade lite med de,
Okej, min förmiddag var alltså bra :)
Klockan slog 13.00, Lunch! och tvättid -.-
- Fan, fan, fan, hela dagen, som ju varit bra, var planerad efter min jävla tvättid å sen så är de någon Idiot som går och slänger i sin tvätt fastän att det är jag som bokat den. Nej fy va arg jag är nu, uh för idiotmänniskor. Du förstörde min dag.
Så, nu har jag fått skriva av mig lite,, nu är jag typ nästan lite okej iaf.
Pussat lite på Linus så nu är jag nog lite okej iaf..

Till Sofia, Trolldeg
2 dl vetemjöl
1 dl salt
1 dl vatten
2 tsk olja
ev karamellfärg

Gör så här

Häll alla ingredienser i en plastbunke. Rör runt och knåda tills degen är mjuk.
Om så önskas, färga degen med karamellfärg, efter egen smak. Låt degen vila under
plast i 10 minuter innan du börjar forma figurer.

Vill du spara trolldegen till senare är det bara att lägga den i en plastpåse
och förvara den i kylen. Då håller den sig i gott och väl en vecka utan att
torka.


Sysselsätter ungar i timmar, om du inte redan provat ;) inge allvarligt att käka heller vettu, hehe. Hoppas filmen kommer snart, :S

Inga kommentarer: